Friday, July 9, 2010

Melawat Kilang Cekelat Cantik

Cantik woh kilang cekelat ni. Mula-mula nak pergi yang di Sri Kembangan, tapi setelah kakak kedai frozen food mengatakan ada yang lagi dekat, maka berbondong-bondonglah kami ke sana.

Mula-mula nampak bangunannya, macam banglo pun ada. Mmm..macam hotel. Cantik. Masuk saja, interior memang cantik. Ada cafe belah kiri. Belah kanan ada kedai cekelat. Ada tangga cantik. Langsir pun cantik.

Ok, gambar time..

=depan=

=interior dalam=

=bayar=
=of everything=

Saya suka coklat ke? Sekarang tidak lagi kot. Tak suka la benda manis-manis ni. Rasa melekat lekit je dalam mulut. Masa kecik dulu jangan cerita. Segala jenis macam pesen semua belasah. Tak pernah ambik tau pun dengan artificial flavour or colouring yang tak bagus tu. Oh, ada sekali saya tonton 'The Wedding Planner' kot, yang J.Lo berlakon tu. Ada 1 scene hero dia makan m&m's rasanya. Dia buang semua color kecuali yang coklat saja. Bila J.Lo tanya, kenapa buang yang bewarna. Dia kata sebab ada artificial coloring. Mak dia tak bagi makan. So dia tak makan la sampai besar. Hehe..macam comel je. Hero dia doktor kan kalau tak silap dalam cerita tu.

Lepas tu, its like a big hit on me la. Saya pun dah tak suka benda-benda yang bewarna dan manis ni. I'm not a sweet tooth anymore sampai la sekarang. Atas meja ni macam-macam jenis gula-gula, wafer la, biskut la orang sedekah. Saya tak sentuh pun. Haritu balik kampung saya bungkus bagi Nurain masa melawat dia kat wad.

Oh, pergi kilang cekelat, saya beli sekotak cekelat beharga RM4.10 saja. Orang lain semua borong macam-macam. Cik Misya spent lebih RM30 untuk coklat saja.

Idakla saya..


No comments: