Tuesday, January 3, 2012

Lécrácsos Gát

Malas nak mushy-mushy la.

Macam tadi, ada member lama tegur difb, katanya dia sudah pindah.

Saya: Pindah mana?
Dia: Dekat je dengan ko..
Saya: oo..ok

.
.
.

Dia: Tau ke kat mana?
Saya: Ko tak bagitau mana aku nak tau..

Masa ni dalam hati dah macam malas. Malas nak tanya lagi. Kalau nak bagitau, bagitau saja, kalau taknak takpelah.

Dia: Tengoklah status aku check in

Pulak dah. Nak suh teka-teka memang malas dah tetua ni. Banyak lak tu check in, mana nak tau yang mana. Oklah, basically dah tau la dia kat mana, but still payah benar nak bagitau tu kenapa. Ko ingat ni zaman remaja nak teka-teka sambil giggles macam nampak jejaka kacak? Herh!

The other day, ada borak dengan sorang member ni. I mean, dia pernah kerja (and still back & forth to Singapore kot), sebab hari tu ada plan nak ke Singapore lah kan. Jadi saya tanya dia, manalah tau boleh membantu. Tapi nan ado..gagal.

Saya: Ever been to USS tak?
Dia: USS apa tu?
Saya: Oh tatau, ok then

Oklah, tak tau takpelah. still, malas nak mushy mushy lagi. Ko tatau fine lah. Aku gi tanya orang lain yang tau or boleh google je.

Dia: USS tu apa?

Dia buat tatau atau memang tatau atau google dia rosak ke apa tak tau la. Bila saya bagitau USS tu apa dia jawab

Dia: I panggil uni studio je, maklum la orang kampung je.
Saya: ok..

Saya ok kan saja. Malas nak memberikan kata-kata yang menyedapkan hati. Malas nak tanya lagi, even ko dah pernah pergi 8 kali pun. Lantak le kalau dia assume saya menyetujukan apa yang dia cakap tu. Terasa? Pergi duduk di sudut sana dan sedapkan hati sendiri.

The heck apa kaitan orang kampung dengan tak tau USS kot. Theres no orang kampung or orang bandar dalam kes ini, just orang yang membaca & ambil tahu dan tak je.

Jangan annoying sangat. Sikit-sikit pun saya tak suka. Inikan pula banyak, kah kah.

Saya suka lelaki kidal lah. Eh, tetiba & waiting is so stressful!


Oh, welcome abroad 2012. Challenge accepted.


No comments: