Thursday, September 30, 2010

Oh Ikan

Its fun to see the fishes swimming around dalam akarium depan bilik saya ni. Kadang-kadang macam bergaduh, kadang-kadang macam orang bercinta pun ada, melekat je berdua. Kadang-kadang duk chasing each other, lagi sakan bila time dia kejar ikan kecik. Lintang pukang ikan kecik tu lari. Kesian betul. Haha.

Saya rasa ikan tu dah kenal saya. Tetiap hari duk menempel muka depan akuarium. Yang besar tu, segan sikit dengan saya. Bila saya menempel dia akan sorok muka tepi akuarium. Kalau saya tak menempel bukan main rancak lagi dia berenang-renangan. Tatau la kalau dia segan or dia menyampah sebenarnya.

Ok, here goes some photos,




Mereka kata ini ikan kaloi. Tapi bukan mak bawang putih ni ye. Ini ikan kaloi jenis moden punya. Kalau tanam tulang dia confirm tak tumbuh buaian. Macam ikan tilapia pun ada rupa bentuknya. Apa sajalah..

No comments: