Thursday, July 8, 2010

Tidur Bangun Tidur Bangun Tidur dan Bangun

Mengantuk

Mengantuk la. Kasi update blog dululah. Malam tadi tidur dalam jam 11 kot. Lepas tu bangun. Sebab hari ni nak puasa kan. Jadi bangun jam 2.30 untuk sahur sambil *ehem* tonton bola.

Masa tengah goreng telur, terdengar orang rumah belakang bersorak sorai. Wah, sudah gol kah? Lari ke depan..eh, baru try. Belum gol lagi. Lepas tu pergi dapur balik, lepas tu dengar lagi sorak. Lari balik ke depan, eh..still belum gol la.

Game malam semalam adalah game kedua yang saya tonton secara penuh. 1st game adalah masa balik rumah haritu. Memang slow lah saya ni. Puas hati sebab kat kampung ada sports channel. Habis segala highlights saya tonton. Hahaha. Takde kerjaan.

Ingat dulu masa zaman diploma, memang kegilaan la tonton world cup (saya bola tonton time world cup je). Time tu gagah je tonton kat cafe bersama Cik Iza (eh, sekarang dah jadi ibu kawanku ni) yang fanatik England masa tu. Tapi masa tu kat Korea-Jepun, so takde la time gap besar sangat. Tapi clash dengan kelas la pula. Especially time kelas petang. Selalu je pergi lambat. Ponteng pun pernah. Keji. Masa tu kalau tanya 1 team bola tu saya kenal dengan nama-namanya sekali. Sekarang jangan harap.

Tahun 2006 saya dah duduk rumah sewa kat Keramat. Time ni tak ada As*tro lagi. Tapi still ada game yang boleh tengok dekat TV kerajaan. Yang best duduk flat, bila gol je gegak gempita tingkat atas, tingkat bawah, blok sebelah dengar orang jerit gol. Kelakar pun ada. Pernah sekali, ada 1 game. Tak ingat game apa, tapi TV kerajaan tak tunjuk. Gagah la pergi turun warung bawah dengan housemate sebab nak tengok bola. Sampai bawah kami 2 orang je perempuan. Pakcik-pakcik duk sibuk menegur,

"minat bola juga ye"

Lepas sorang, sorang tegur. Lepas tu terasa segan. Habis air secawan kami naik atas. Tak dan game habis. Segan punya pasal. Kelakar bila ingat-ingat balik.

Tahun ni saya tak ada favourite sebab tak tonton sangat. Saya sokong mana yang menang je lah. Eh, diorang tak payah main kot. Tunggu si sotong kurita tu je lah buat prediction. Lepas dia pilih terus je bagi piala. Kalau main pun buat penat je. Hahaha. Lawak betul. Macam-macam hal la sotong ni.



No comments: