Thursday, November 11, 2010

Aku Mau Pulang!


Raya haji 1 hari saja. Takleh cuti lebih-lebih. Siap bos kata cuti dibekukan sampai hujung tahun. What the heck la. Disebabkan event besar-besaran bulan 12 ni. Hidup semua orang jadi huru hara. Diorang je yang busy. I tak busy ok. Siap lepak-lepak update blog lagi. Huwaa..nak raya kat mana kalau cuti 1 hari saja. Dah la takde sedara mara kat sini.

Charger hp pulak tinggal kat rumah. Hmmmphhh! Semalam time bos call, tiba-tiba mampuh. Siap cakap sorang-sorang tapi takde respon. Haha. Mati rupanya, patut bos aku senyap saja. Sebelum tu hp dah menjerit jerit mintak susu. Tapi, kat ofis takdak charger, abaikan saja la. Balik rumah, kelebek semua beg. Tak ada. Confirm tertinggal kat kampung ni. Nak balik ambik charger, nak ambik cek sekali.

Oh, tadi Asrul the jiran telah mesej kat FB tanya nak balik cuti raya dengan dia tak. Wah..laju je cakap NAKKKK kan. Mestilah, orang offer. Dia pun cakap dia cuti sehari je. Balik petang selasa, rabu balik sini dah :( tapi oklah, janji boleh balik. Woh, sangat syok memikirkan tentang tak payah drive. Seronok! Hati berbunga-bunga taik ayam sudah. Jangan tetiba last minit dia kensel sudah. Mau aku tumbuk gigi baru dia tu bagi patah balik. Hohoh!







Budak nakal mengarut 2 orang. See, bertapa sejuknya bilik saya, sampai berkuap-kuap ok. Pastu, dok conteng-conteng kat situ. En. Ehsan pun join sekali menconteng. Dia one of the manager la kat sini, bilik dia sebelah saya. En Ehsan ni sengal ok. Kadang-kadang tiba-tiba je dia nyanyi sekuat hati. Terkejut mak su ni. Haha. Lama-lama dah immune.

Macam tahap sejuk ni la, diorang paling tak suka masuk bilik saya sebab sejuk. Tapi skang saya dah ok sikit. Dah biasa sejuk-sejuk. Takat nak duduk negara 4 musim tu takde apa dah kot. Hahaha. Berlagak je bunyi. Tapikan, bila balik kampung, pergh..gila rasa sangat panas ok. Berpoloh-poloh den. Dasar tak sedar diri ni, ada yang jadi tanggang pulak kang!


No comments: